Rasmus Öberg

World Orienteering Day

Crossmedia-kampanj

Besök hemsidan

Kategori: Skolarbete
Kund: World Orienteering Day

Bakgrund

Uppdraget gick ut på att ta fram en crossmedia-kampanj åt den ideella föreningen WOD.

Föreningen World Orienteering Day (WOD) är en ideell organisation som arbetar för att uppmärksamma orientering världen över. Målet med WOD är att öka synligheten och tillgängligheten av orientering för ungdomar och att antalet deltagare på både skolidrotten och i orienteringsföreningar ökar.

Tillvägagångssätt

Tillsammans med WOD definierade vi mål och målgrupp och tog sedan fram kampanjen utifrån deras feedback.

Vi skapade en kampanj som bestod av en reklamfilm, mallar för affischer/flyers, en enklare folder och en gerillakampanj som handlade om att låta en leksakskanin orientera sig genom världen med hjälp av människor (läs mer här). Då WOD saknade en sammanhängande visuell identitet tog vi även fram en enklare grafisk manual.

Projektdeltagare
Rasmus Öberg, Angelica Nilsson, Sofia Sandvik, Malin Gustafsson

  • Grafisk profil